sâmbătă, 23 septembrie 2017

Tinerete fara batranete si viata cu gene modificate

Se pare ca odata cu descifrarea genomului uman au aparut si cheile acestui deziderat, tinerete fara batranete. Deja cunoastem faptul ca anumite fiinte, microorganisme si reptile (crocodilii de exemplu) nu imbatranesc precum oamenii si mamiferele, avand in codul genetic inscris destinul unei vieti vesnic tinere.

Michio Kaku descrie printre altele la minutul 48:20 metoda stiintifica abordabila in privinta tineretii fara batranete:

Secretul tineretii este sa nu te îmbuibi

Este minunat ca stim acum cum sa devenim nemuritori din punct de vedere biologic, dar ce mi se pare mai relevant este sa intelegem, sa cceptam si sa ne folosim de mecanismele naturii. In acest caz, Michio Kaku remarca, spre deosebire de Oprah Winfrey care si ea a dedicat o intreaga emisiune descoperirii acestei gene a tineretii fara batranete, ea fiind o grasa cunoscuta pasionata de retete de slabit, remarca spuneam faptul ca aceasta descoperire demostreaza ca in natura ai de ales:

  1. Ori flamanzesti si iti reduci consumul pana trece perioada de restriste
  2. Si astfel traiesti mai mult fiindca obiectivul este sa treaca urgia,

  3. Ori te imbuibi si faci copii
  4. Fiindca un alt obiectiv al vietii este sa se inmulteasca.

Calugarii in general ajung la varste inaintate. Oamenii saraci care vrand-nevrand a tinut dieta mediteraneana sau vegana, care au trecut prin 2 razboaie dar n-au murit de boli diverse sau de la tratamentul cu medicamente, ajung peste suta. Are logica?

Ei, acum e dovedit stiintific. In afara de rara caracteristica a lipsei apoptozei (moartea celulara programata) la anumite organisme, singura modalitate de prelungi viata care este biologic comuna tuturor animalelor este deprivarea de hrana.

marți, 29 august 2017

marți, 1 august 2017

Cea mai eficienta afacere din lume, sa pui TOTI oamenii sa lucreze pentru tine

Ce ai nevoie ca sa pui toti tzugulanii (utilizatorii de tablete si telefoane cu android) sa lucreze pentru tine, incepand cu 2 ani si pana la 80 de ani?

1. botnets - programe de calculator concepute sa imparta nenumarate resurse hardware (adica in loc sa fie mai multi virusi /malware care lucreaza pe un calculator puternic - greu de spart, greu de controlat - parti din acelasi program fac particele dintr-o treaba flosind puterea micilor impreuna care se aduna),

2. bitcoins - bani virtuali care "sunt produsi" in mod legitim, in urma decriptarii unui blockchain,  de catre oricine, folosind "bitcoin-miners"- progrămele care rulează chiar si pe sisteme nu foarte performante, gen computer on a chip usb stick (ASIC).


3. o multime practic nesfarsita de utilizatori cu sisteme descoperite, pe care le poti folosi cu (aplicatii android care fac te-miri-ce) sau fara voia lor (virusi, malware, troieni, rootkits), si in scopul rularii de bitcoin-miners sau orice alte programe care sa-ti permita sa imparti o sarcina mare la o multime de lcratori mici.

Metoda bot-net este practic scalabila la intreaga retea mondiala de smart-device-uri, incepand de la camerele IP care sunt notorii pentru cat de prost sunt securizate si pana la smart-frigidere, smart-tv  sau smart-orice-altceva. ÎNSĂ deosebirea intre puterea de calcul a unor smart-chestii si cea a dispozitivelor care ruleaza android, in speta tablete si smart-phone-uri, este...
EENORMĂĂ
Asa ca daca convingi oamenii sa instaleze o aplicatie care... nu face nimic, in timp ce ei pierd vremea ruland aplicatia ta, aceeasi aplicatie poate face de multe mii d eori mai mult ce ar putea face un usb-computer-on-a-chip. Si acum inmultiti miile astea cu numarul de utilizatori ai aplicatiei aliexpress care se joaca online si fac check-in zilnic pasamite ca sa castige niste coins (bani virtuali) pe care sa-i dea in schimbul unor vouchere de reduceri. Pe bune, numai asta face aplicatia aliexpress?!


(click pentru a mări)

Eu cred ca aplicatia aia de la alibaba face ceva mai mult. 

Si bitcoin-mining este astfel nu numai plauzibil ci si extrem de profitabil, pentru ca pe cel care a facut aplicatia castiga o moneda digitala sigura, valoroasa si cu perspective. Asta in afara de data-mining, care inseamna ca stie tot ce ai cumparat, vazut, dat click, citit-despre, orice si poate nu numai sa-ti potriveasca reclamele cu interesele proprii cum face google, ci mai ales sa vanda accesul la acele profile virtuale de interes tuturor celor interesati.

Initial (pana in 2005) decriptarea primelor block-chain-uri se putea face doar pe calculatoare foarte puternice (game-stations), deoarece puterea de calcul era pe atunci foarte scazuta fata de cum este acum (de ex telefonul meu samsung pe care am dat 250lei acum 2 luni are

Mai jos puteti vedea o comparatie animata, pe ani, inre mediile de stocare cele mai cunoscute de-a lungul timpului - HDD (hard disk drives).



Iar capacitatea de procesare (numarul de calcule de o anumita complexitate pe unitatea de timp) se masoara in momentul de fata in Peta FLOPS (10 la puterea a 15a) - unitatea de masura a capacitatii (vitezei) de calcul este operatii cu virgula mobila pe secunda (floating point operations per second).



vineri, 5 mai 2017

"Human being" vs "Human doing"

Ce inseamna sa fii om?
Care este esenta in a fi om si nu un alt animal pe aceasta ploaneta?
 A fi om este un lucru de care cei mai mulți dintre noi adesea nu suntem conștienți. Așa cum nu ne simțim inima bptând decât atunci când este ceva în neregulă cu ea :)

De-a lungul timpului, maeștrii spirituali ne reamintesc că suntem ceea ce facem ca ființe umane, mai degrabă faptele pe care le facem noi și ne recomandă să ne amintim acest lucru cât mai des. Dar ce înseamnă asta exact ? Practic suntem ființe spirituale, sau constiințe care locuiesc în corpuri fizice, diferite de esența noastră spiriuală . Suntem aici pe pământ pentru a trăi, a experimenta și a învăța lucruri, ceea ce înseamnă "a fi".  Cu toate acestea, în același timp, avem nevoie pentru a supraviețui în această lume și de ceea ce înseamnă de obicei, a lucra și de a câștiga traiul, sau "a face". Încercarea de a echilibra spiritualul și materialul este "Human being" vs "Human doing". Cum putem înțelege ambele părți și să le și echilibrăm?

Human Being - A fi om




A fi om este partea noastră care există pentru a explora și a învăța la școala Pământului, planeta mama. Ea vrea să se conecteze cu Divinitatea și împărtășește această dragoste cu alții. Ea urmărește de asemenea uniunea și relațiile cu alte ființe. Lucruri cum ar fi karma, amintiri și lecțiile spirituale învățate sunt aspecte importante ale naturii noastre. Emoții, bucurie, creație și curiozitate sunt de asemenea asociate cu această parte. Meditație, rugăciune, joacă și comuniunea sunt activitățile cele mai apreciate de această parte a noastră.

Încercarea de a echilibra spiritualul și materialul este "Human being" vs "Human doing".

Human doing - A face lucruri ca un om


A face, aceasta este partea materială, care se ocupa cu rutina de zi cu zi și cu treburile lumești. Aici este partea în care vom face tot ce este necesar pentru a asigura supraviețuirea, este partea în care vom merge la locul de muncă și școală, vom plăti facturile și vom face lucrurile la un nivel mult mai fizic și practic. Aici este partea în care putem fi prinși în capcana de a ne simți ca un hamster în morișca lui, sau doar că mergem înainte fără vreun rost. De aceea partea "a fi om" este atât de importantă, după cum se va vedea. Aceste lucruri nu sunt neimportante sau inutile. În fond ele există într-o realitate fizică, palpabilă. Există chiar unele lucruri pe care avem nevoie să le "facem", în scopul de a ne atinge obiectivele fizice și spirituale.

Echilibrul


Dacă ne-am lămurit acum cate un pic despre fiecare in parte, cum le putem echilibra să lucrăm cu spor? În cele mai multe cazuri vom petrece mult mai mult timp pe partea de "a face" și prea puțin pe partea de "a fi om". De asemenea, este important să se înțeleagă că nu este necesar să alocăm fix perioade egale de timp pentru fiecare parte. Ideea este de a avea suficient timp de "a fi" și suficient timp de "a face" pentru a ne simți în echilibru. Aceste perioade pot fi diferite pentru fiecare individ, la un moment dat. De exemplu eu fac in viață două lucruri total diferite din punct de vedere al domeniului, dar le fac pe amandoua din tot sufletul. Pot spune că sunt un caz fericit.

Un alt lucru de reținut este că suntem ființe multidimensionale. Partea "a fi om" este eternă și nu există doar o anumită perioadă de timp precum corpul fizic. Cel puțin așa spune credința noastră. Lucrurile iau relativ mai mult mai mult timp să se manifeste la nivel fizic. Deci, în general, vom petrece un pic mai mult timp pe partea fizică. Cheia este să evităm să  neglijăm latura ființei și să găsim echilibrul care ni se potrivește.

Care sunt modalitățile de a ne găsi echilibrul? În primul rând să facem un efort conștient de a avea ceva timp pentru noi înșine. Asta este foarte important - este organizare (un început de disciplină). Chiar dacă începeți doar cu zece minute dimineața și seara stând doar o oră și lenevind, asta e bine. Doar stai și "a fi".  Nu trebuie să faci nimic. Cei mai mulți oameni nu se simt vinovați pentru relaxare și "a fi". Un alt mod de a găsi echilibrul este a începe să practicați un fel de meditatie, după preferințe și afinități. Chiar dacă începeți doar cu câteva minute pe zi, aceasta este o modalitate foarte bună de a hrăni partea de tine care ține de "a fi om". Încercați să experimentați cu meditație MP3 sau CD-uri pentru a obține atitudinea dorită. Chiar dedicați ceva timp pentru a sta și de a asculta muzică de relaxare - vă poate ajuta să obțneți acest echilibru. Ideea este de a vă scoate din rutină în mod conștient și cu un scop ales.

Însă găsirea echilibrului nu se limitează la activitățile pasive. Vă puteți exprima partea ta ființă prin joc activ, prin sport, cățărat, drumeții. Da, jucați-vă! Ieșiți la o plimbare în natură, încercați un sport, sau stați cu copiii - veți primi din energia jocului lor, în timp ce conștient faceți în același timp ceva pentru "a fi om".  Jocuri de societate, puzzle, rubik, pictura,  tricotat, tot ce vă bucură! Iarăși, ideea este de a vă scoate din modul constant ocupat de a face lucrurile, astfel încât să vă puteți concentra pe scop. Un profesor al meu obișnuia să se joace pe telefon (om la 60 si de ani) și mă miram ce l-a apucat. Păi ăsta era modul în care se detașa repede, ieftin din punct de vedere al timpului și randamentului, putând să reintre fresh în producție. Înainte vreme, am aflat de la colegi ca era un coleric, când l-am întâlnit eu era cel mai calm doctor pe care l-am văzut vreodată. Tare, nu?

Realizarea echilibrului între "a fi om" și "a face" nu este întotdeauna ușor de atins sau de menținut. Suntem atât de implicați în viața de zi cu zi, în activitățile pentru supraviețuire, că ne uităm doar la "a fi".

Noi suntem atât de mult mai mult decât job-urile și rolurile noastre în societate. Noi suntem ființe spirituale cu scântei de conștiință divină, sau măcar așa ne place să credem. Să ne facem timp să recunoaștem faptul acesta în noi înșine și în ceilalți.


----------------------------------------------------
Cu respect,

Dr Daniel Ganea
dr. Daniel Ganea

Medic de familie, Ecografie la domiciliu,

Medic urgente ambulanta privata

http://ConsultatiiLaDomiciliu.ro
Comunitatea Oamenilor Sanatosi

miercuri, 26 aprilie 2017

Depresia - Recunosti doar ceea ce cunosti

Este imperios necesar sa o recunosti din timp


Pentru a putea face cu succes o recuperare rapida si eficienta (se stie ca o boala lunga se vindeca mult mai mai greu), si mai ales pentru ca suferinta indurata si timpul pierdut nu se mai poate recupera. Desigur, are si suferinta rolul ei, dar nu ne e dat noua sa ne alegem crucea - suntem datori sa ne straduim sa ne protejam sanatatea.

De aceea am simtit nevoia sa explic pacientilor cateva lucruri despre depresie si tipurile de afectiuni depresive si anxioase si ce este de facut in fiecare caz in parte.

Cele cateva tipuri de anxietate




Simptomele cele mai frecvente ale depresiei la domiciliu:

  • o stare de neliniste

  • un gol in stomac

  • atacuri de panica

  • stare de tensiune ca intr-o presimtire rea

  • o teama fara obiect

Iata doar cateva exemple de simptome frecvente in depresie, pe care le simtim cand cel de langa noi ne spune: “Hai, termina, nu mai fii anxios!”, sau “De ce esti asa?!”.



Cum ne dam seama insa care este diferenta intre anxietate si diagnosticul medical de depresie patologica (atunci cand afectiunea devine boala)? Este normal sa fii anxios la un examen important, la un interviu pentru o slujba pe care ti-o doresti mult.Dar cand esti in trafic si brusc ti se face teama? Cand persoana la care tii a intarziat 3 ore? Sau 15 minute?
Diferenta se distinge prin gradul de distres creat si mai ales prin modul in care ne comportam.

Tulburare de anxietate generalizata


Definita prin grija exagerata si anxietate proeminenta pentru o perioada de 6 luni sau mai mult si care poate implica griji privind mai multe activitati si evenimente. Persoana are dificultati in a-si controla anxietatea, care este insotita de alte simptome: neliniste, incordare fara motiv, neputinta de a se relaxa chiar cand totul este in regula; stari de oboseala, dificultati de concentrare, iritabilitate, tensiuni musculare, nod in gat, somn agitat. Toate la un loc duc la stress puternic si probleme de functionare.

Tulburarea de panica


Este diferita de atacurile de panica prin aceea ca atacurile de panica sunt episoade bruste, inexplicabile, de frica intense si disconfort insotite de schimbari cognitive si fizice, cel mai adesea apar insotite de dorinta de a scapa, ca de un pericol foarte mare. Aceste simptome se intensifica foarte mult si pot duce la palpitatii, transpiratie, tremurat etc. Psihic, apare frica de a nu pierde controlul, frica de a nu muri, frica de a nu innebuni etc.
Pe de alta parte, tulburarea de panica consista in atacuri de panica recurente si neasteptate cu perioade de pauza in care persista teama urmatoarelor atacuri. Persoana ajunge sa isi modifice comportamentul din cauza atacurilor de panica. Uneori, ele pot fi asociate cu agorafobie

Tulburarea obsesiv-compulsiva


Este definita prin obsesii diverse: ganduri intrusive, nedorite, imagini, idei sau nevoi urgente, si prin compulsii: comportamente intense, de necontrolat, repetitive sau acte mentale menite sa resolve distresul creat de compulsii.
Exemplu 1: simti ca te murdaresti doar stand in preajma unui lucru murdar sau doar gandindu-te la acel lucru si nu te poti opri sa te speli pe maini la fiecare cateva minute, chiar daca mainile se deshidrateaza si pot aparea chiar rani dureroase.
Exemplu 2: Nu te poti opri sa te gandesti la faptul ca ai putea sa spui o prostie in public. Te gandesti tot mai mult la asta, vizualizezi astfel de scene si te obsedeaza tot mai mult. Pentru a opri aceste obsesii, numeri pana la 100 din 4 in 4 si simti ca asa te mai linistesti. Dar gandurile o iau de la capat, compulsia la fel, intr-un cerc din care nu mai poti sa iesi…
Aceste obsesii si compulsii cauzeaza un distress considerabil si sunt si foarte mari consumatoare de timp. Cele mai frecvente obsesii sunt cele privind murdarirea si contaminarea, frica de a nu deveni agresiv, indoieli repetate, nevoia de a avea lucrurile aranjate intr-un anume fel, frica de a nu avea impulsuri ucigase sau agresive, imagini sexuale disturbante.
Cele mai frecvent intalnite compulsii sunt cele privind spalatul repetitiv, folosirea de servetele pentru a atinge lucrurile, verificarea usilor, ferestrelor, a gazului sau luminii in mod repetat; ritualuri de numarat, actiuni repetate la nesfarsit, nevoia de a primi asigurari.

Tulburarea de stress posttraumatic


Dupa un eveniment traumatic la care a fost martor sau in care a fost direct implicat, sau cand este confruntat cu o intamplare sau un eveniment care a pus pacientul in pericol de moarte sau de ranire grava, eveniment ce a cauzat o frica puternica, neajutorare sau teroare. In cursul acceselor, evenimentul traumatic este retrait din nou prin amintiri extrem de vii si tulburatoare, care produc stari de teama si anxietate similare cu cele din timpul evenimentului. Psihologic si fizic, persoana reactioneaza repetitiv ca in momentul evenimentului, nu poate uita si nu se poate detasa de el. Locuri, persoane, activitati care pot aminti de acel eveniment sunt evitate instinctiv. Persoana poate sa uite amanunte importante legate de acel eveniment, sa aiba stari de iritabilitate puternica, dificultati de concentrare, crize de furie, tulburari de somn. Aceste simptome trebuie sa persiste pentru mai mult de o luna si sa cauzeze un distress semnficativ si dificultati de functionare pentru a constitui diagnosticul de stress posttraumatic.

Tulburarea acuta de stress


Este un diagnostic care apare atunci cand o persoana este expusa la un eveniment traumatic, fie ca martor, fie implicata direct. Confruntarea cu acest eveniment duce la o frica intensa, uneori afectiuni fizice sau chiar psihice semnificative, sentimente de neajutorare sau teroare. Evenimentul este retrait continuu astfel: amintiri recurente si deranjante, imagini ce reapar, ganduri sau perceptii; cosmaruri legate de acel eveniment, momente in care momentul este retrait din nou, anxietate ridicata ca si cum persoana ar retrai evenimentul traumatic. Persoana ajunge sa evite situatii ce pot fi asociate cu acel evenimnet, discutii despre asta, activitati, locuri sau persoane ce pot sa ii aminteasca de asta. Pacientul poate sa uite amanunte importante legate de acel eveniment, sa aiba stari de iritabilitate puternica, dificultati de concentrare, crize de furie, tulburari de somn. Simptomele persista pentru mai putin de o luna si cauzeaza mult distress si dificultati de functionare.

Fobia sociala sau sociofobia (aversiunea fata de oameni)


Frica de una sau mai multe situatii sociale in care persoana intra in contact cu persoane necunoscute sau nefamiliare, in care poate fi privita de altii si simte ca va expusa sau umilita, pusa in situatii jenante si se va face de rusine. Expunerea cauzeaza un distress puternic, anxietate si chiar atacuri de panica, in ciuda faptului ca anxietatea este vazuta ca excesiva si nerationala. Persoana respectiva se va adapta incercand sa evite astfel de situatii.

Fobia specifica


O frica semnificativa si persistenta care este recunoscuta ca fiind nerationala si excesiva, data de prezenta sau perceptia unei situatii sau a unui obiect care sa produca aceasta frica nerationala. Distresul, evitarea si anticiparea evenimentul sau obiectului anxios interfereaza semnificativ cu viata sau rutina persoanei implicate.

Cateva fobii comune:


Zoofobia: frica de animale sau insecte.
Fobia de tip mediu: frica de furtuni, inaltimi, apa, etc.
Fobia de tip injectii-rani: frica de injectii, sange, rani, proceduri medicale, etc.
Fobia de tip situational: lifturi, zbor, condus, posuri, trenuri, tunele, toalete, etc.

Tulburare de adaptare cu anxietate


Cand apar probleme emotionale si de comportament semnficative timp de cel putin 3 luni ca raspuns la un factor stressor.
Aceste simptome apar din cauza unui stress exagerat in raport cu o performanta ocupationala, sociala sau academica. Odata ce factorul stressor a incetat, stressul nu dureaza mai mult de 6 luni dupa aceea.

Tulburare de anxietate datorata conditiei medicale generale


Sunt situatii in care conditia medicala a persoanei cauzeaza in mod semnificativ simptome de anxietate pe care pacientul nu si le poate controla si care tulbura activitatea zilnica.

Tulburare de anxietate indusa de diferite substante:
Folosirea anumitor medicamente sau droguri duce la simptome de anxietate evidente.

Anxietatea este definita astfel:


Neputinta de a face fata cu succes factorilor de stres interni si externi din diferite cauze.
Explicatii ale diferitelor scoli psihologice:
Tip Adlerian: Idei care interfereaza cu cresterea si dezvoltarea, formate in copilarie, menite sa produca un stress suplimenar si modalitatile de reactie neadecvate social pe care le-a dezvoltat pacientul in timp.
Tip Psihodinamic: Procesele mentale interne, instinctele si impulsurile intra in conflict, cauzand un distress.
Tip Cognitiv-comportamental: Anxietatea este un raspuns invatat neadaptat la niste experiente trecute nespecifice si situatii care devin generalizate in situatii viitoare similare.
Tip Filosofic: Un strigat de ajutor exprimat indirect, atunci cand persoana se simte singura, neinteleasa sau incapabila sa faca fata singura realitatii.

Exista si explicatii genetice ale anxietatii:
Studii facute pe gemeni monozigoti arata importanta genelor in dezvoltarea unor tulburari de anxietate de-a lungul vietii si sustin predispozitia genetica catre aceste tipuri de tulburari.

Explicatii biologice ale anxietatii:
Cercetarile arata tulburari severe ale unor neurotransmitatori in cazul tulburarilor de anxietate: sunt implicati norepinefrina, serotonina si GABA.
Imagistica moderna arata dovezi privind functionarea deficienta in anumite regiuni ale creierului corelata cu tulburarile de anxietate.

Cauze medicale cunoscute:
Boli cardiovasculare, afectiuni pulmonare cronice, cancere si tumori, tulburari ale sistemului endocrin si tulburari neurologice pot cauza tulburari de anxietate.

Ce poate face psihoterapia pentru depresiv?


In cursul sedintelor de psihoterapie, pacientul cu ajutorul specialistului identifica factorii de stres in situatia data, si concepe mecanisme si comportamente de corectare a atitudinii pe care le implementeaza in mod voluntar si constient. Astfel gaseste raspunsuri adaptative si dezvolta prin discutie un echilibru intern si extern, recapatandu-si increderea in sine.

Cu credinta ca aceste iformatii va vor fi de folos, va recomand sa apelati la un specialist de fiecare data cand nu va descurcati - nu va hazardati sa va puneti singuri un diagnostic, pentru ca sunt prea multe sanse sa nu puteti judeca corect si obiectiv.


[polldaddy rating="6558992"]
----------------------------------------------------

Cu respect,

Dr Daniel Ganea
dr. Daniel Ganea


.

Medic de familie, Ecografie la domiciliu,

Medic urgente ambulanta privata

http://ConsultatiiLaDomiciliu.ro
Comunitatea Oamenilor Sanatosi

-------------------------------------------------------------------------------------------
Dacă ai cont pe Facebook, WordPress, Google+, Linkedin sau Tweeter, poți folosi butoanele Like și Share de mai jos pentru a recomanda articolul și prietenilor tăi.

miercuri, 5 aprilie 2017

Învață ce e de învățat din viață!

Societatea noastra  modernă ne spune adesea să ne straduim sa facem bine la școală și locul de muncă cât de mult putem și în cele din urmă îi învață pe copiii noștri să facă același lucru, ca niste furnici.

Este si asta  o variantă. Este insa un ciclu fără sfârșit care din pacate nu lasă loc creativității și individualității, deci in esență.. existenței umane, cu rolul de a transforma oamenii in materie.

Acest filmulet incurajeaza oamenii sa priveasca lucrurile într-un mod diferit și este absolut impresionant.
Pixar si animatorii din Madrid, Daniel Martínez Lara și Rafa Cano Méndez, ne dau o minunata lecție de 7 minute despre ceea ce se întâmplă cu viața ta atunci când creativitatea este sufocată sistematic. Este de asemenea cate ceva despre a fi părinte și importanța alegerilor noastre asupra copiilor, cat de important este sa le permitem să creeze propriile lor călătorii. Scurtmetrajul  aclamat pe tot internetul a fost realizat in intregime cu Blender, un program de redare 3D open-source și este dedicat „familiilor noastre, pentru a ne ajuta sa nu pierdem culoarea.“
Așa cum a spus odată jurnalist canadian Graydon Carter, „este un moment rar când vom lua o pauză de la tribulațiile traseului zilnic pentru a reflecta asupra unor ipoteze și valori pe care le acceptăm ocazional ca pe Evanghelie.“

Gândește-te și vezi ce alegeri faci!

"Alike..." - inseamna pe romaneste "La fel..."

alike-online-premiere[1]