luni, 11 noiembrie 2013

Viitorul medicinii corporatiste

Este plin orasul de clinici medicale. Si nu ma refer numai la Bucuresti, ci la orice oras mare din tara. Dar desi industria medicala isi contureaza relieful corporatist si peste Romania, in vestul planetei deja a prins amploarea un alt curent, acela al mini-clinicilor medicale din interiorul super-market-urilor. Americanii sunt obisnuiti de mai bine de 25 de ani cu farmaciile aflate in supermarketul de la intersectie, in interiorul raionului cu cosmetice, unde din spatele unei tejghele, farmacistul elibereaza medicamente by-prescription-only. Acum supermarket-urile au prins curaj si au intrat pe piata serviciilor medicale punand la dispozitia cumparatorilor si Clinici medicale La minut. Dupa ce am citit despre chiosc-urile medicale in care pacientii se consulta singuri folosind la domiciliu ecografe  si alte aparate mobile si primind indrumari de la medicul specialist, contracost de la distanta, imi dau seama ca directia in care se indreapta medicina viitorului este de a reduce contactul medicului cu pacientul pentru a putea automatiza procesul si a creste costul.




In Clinicile medicale La minut din interiiorul Super Market-urilor se intra fara programare, au preturi accesibile comparativ cu spitalele private (atentie ca la ei spitalele facute din donatii si fonduri guvernamentale de fundatii si culte religioase din care au din belsug, sunt private si nu-s tocmai ieftine) si o mare parte au incheiat deja contracte cu marile firme de asigurari de sanatate.

Oferind ca principal beneficiu comoditatea, aceste Clinici medicale La minut au ca obiectiv sa rupa o bucata de minim 5% din piata serviciilor medicale generaliste, acoperita in prezent de micile practici private si de sectiile de medici generalisti ai spitalelor. Departe inca de a reusi sa decongestioneze holurile spitalelor publice, initiativa va aduce inainte de toate niste bani in plus in buzunarele patronilor de supermarket-uri, mai ales ca din ce in ce mai mult se resimte o reducere a elanului consumatorist caracteristic lumii civilizate. Ma indoiesc ca este vorba de o constientizare a necesitatii abuzurilor, oamenii fiind mai degraba susceptibili a reactiona la criza economica mai mult decat sa renunte la confortul unei vieti imbelsugate de consum.

Alte directii de evoluie ar putea spori interesul pacientilor in clinicile la minut din magazinele de retail. Walgreens spre exemplu a adaugat deja managementul bolilor cronice la paleta de servicii oferita de clinicile sale de sanatate, renumitele Clinici AiGrija. Gestionarea cu succes a pacientilor cu boli cronice cum ar fi diabetul si insuficienta cardiaca congestiva, si reducerea internarilor costisitoarevin spital, este un obiectiv major al reformatorilor de asistenta medicala. Comisia de specialitate dins enatul american prevede realizarea acestui obiectiv în noul mod de furnizare a asistentei medicale in structuri cu plată, cum ar fi casele medicale si organizațiile de îngrijire responsabile de asigurarile de sanatate. Iar aca vor fi eficiente si financiar, vor prinde cat de curand o buna bucata din piata de servicii medicale primare si chiar si o parte din cele secundare.

Walgreens a făcut doar o miscare, anunțând in ianuarie ca a format deja echipele de medici care vor lucra in supermarket-urile sale in Texas, Florida si New Jersey. Lumea evolueaza, dar cred ca ar trebui sa tina mai mult de pacient, de ceea ce-si doreste el, mai mult decat de educatia pe care ne-o fac retailerii prin reclamele care racaie non-stop pe creierele noastre.

Cu respect,
Dr Daniel Ganea
ConsultatiiLaDomiciliu.ro
facebook.com/ComunitateaOamenilorSanatosi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrieti un comentariu pentru autori si pentru ceilalti cititori;