miercuri, 24 iulie 2013

Evolutia si involutia zeolitului

Anul trecut am scris cateva articole despre zeolit, aratandu-mi scepticismul in ceea ce priveste afirmatiile celor care-l vand si-l promoveaza si dezaprobarea pentru metodele subliminale pe care le folosesc acestia, imbinand cu sarg cuvinte care suna bine fara a avea un fundament stiintific, profitand de incapacitatea publicului de a evalua corect anumite informatii si stirbind astfel libertatea de a alege informat a pacientului, am primit mai multe atacuri (erau destul de personale, de aceea nu le numesc feedback):




Scris de EMMA 23 iulie 2013, 17:16
Dle Doctor nu ati cautat cu diligenta, ati cautat si promovati cu interes. Este trist!

(..)
Da, interesul pentru a oferi pacientului alternative mai bune si mai ieftine.
zeolit nanostructurat

Este firesc sa apara mecanisme prin care furnizorii mentin un pret ridicat al produselor scumpe, mai ales profitand de o atat de mare incarcatura emotionala implicata din partea pacientului suferind.
Produse pe care bineinteles sunt nevoiti a le promova agresiv si nu tocmai fair play - ma refer la teoriile vehiculate fara niciun suport stiintific valid, umpland internetul cu povesti despre o 'stiinta' ce pae creata ad-hoc, care doar se sustin unele pe altele. In cel mai bun caz mentionand "marturii" mai mult sau mai putin credibile dar niciodata verificabile si profitand ca nu toata lumea are capacitatea sa evalueze corect afirmatiile din reclame: "Zeolitul, extras din cele mai exotice locuri din lume, reprezinta o clasa naturala de minerale pretioase create de catre" - a propos, zeolitul se gaseste nu numai nu numai "in cele mai exotice locuri", dar... nu toata lumea cunoaste tehnici de manipulare subliminale.

Nu zic ca este incorect sa folosesti aceste tehnici in publicitate (asta este alta discutie), ci ca este incorect sa profiti de nestiinta oamenilor pentru a sustine ceva ce nu este adevarat (ma refer la faptul ca ar fi 'benefic in toate afectiunile', ca 'se absoarbe' desi nu am gasit nimic despre farmacocinetica, ca se vorbeste despre 'doza' desi nu se cunoaste biodisponibilitatea). Si prin adevarat ma refer la argumente fara echivoc sau cu macar cuantificabil.

Este o evolutie fireasca pentru astfel de produse noi si scumpe, furnizorii doresc sa amane cat mai mult saturatia pietei, obtinand maximul acum cat timp produsul e la moda si este cautat. Acelasi rol il au si patentele, nu? Sa amane si sa limiteze raspandirea in beneficiul detinatorului (care destul de des nu este si inventatorul).

Din pacate aceste tehnici egoiste de promovare ne arata ca suntem inca intr-un Ev Mediu al constiintei si ceea ce se va intampla e ca se va "arde" si acest produs, iar daca cumva acest zeolit face ceva pentru oameni asa cum se pare ca face (mai mult sau mai putin chimic, mai mult sau mai putin placebo), fiind incorect abordat, el va fi dat uitarii dupa o perioada si se va pierde pentru inca un timp beneficiul sau pentru omenire. Acest lucru s-a intamplat de-a lungul timpului cu multe inovatii si informatii utile si se pare ca este un proces oarecum firesc, dat tocmai de mecanismele de functionare ale psihicului uman (ca sa nu zic 'slabiciunile')

Pe mine nu m-au convins povestile - este normal, fiecare are pragul sau si rezoneaza doar cu anumite informatii. Dar mi s-ar parea o mare pierdere si sa ne inchidem mintea, credinciosi paradigmelor 'stiintei', ca si sa ne concentram pe beneficiul imediat cum fac ei care il promoveaza, ratand fiecare prin alegerea lui aceasta oportunitate de a invata cu totii. Macar ca daca zeolitul ajuta la detoxifiere, aceasta deschide noi directii de cercetare biomoleculara care pot si probabil in final ar shimba putin gandirea mediacala. Iar unele din teoriile despre boli care s-au dovedit a fi subrede pe alocuri ar putea avea acum sansa sa fie corectate, odata cu dezvoltarea fara precedent a nanotehnologiei si proceselor chimice de sinteza.

In evolutie este esential momentul. Daca l-ai pierdut, desi de obicei revine o oportunitate similara, adesea nu pentru tine - poate pentru generatiile viitoare.


LE:

Din mesajele agresive pe care le primesc, din faptul ca ele repeta obsesiv aceleasi idei, al caror temei il contest in lipsa unor dovezi clare, imi dau seama ca in anumite cazuri (asa cum s-au mai vazut) e posibil sa fie vorba de afectiuni psihiatrice in stadiu compensat. Si prin "dovezi clare" inteleg farmacocinetica, biodisponibilitate, toxicitate, sau macar o colectie de cazuri documentate medical si nu o culegere de povesti ce nu pot fi verificate, asa cum mi-au prezentat pana acum sub forma de "eBook GRATUIT despre Zeolit" cei care promoveaza zeolitul.

Iata ce-mi scriu vanzatoriii de vise:

"Buna ziua Din nou faceti erori fundamentale. (..) Este imposibil la acel pret (n.r. - 10lei/luna) sa gasiti zeolit purificat si micronizat la standardele cerute de lege; de altfel multi pacienti au venit la noi nemultumiti de anumiti xeoliti de pe piata; in lumea noastra a medicinei alternative, cunoastem care sunt produsele de calitate. Zeolitul nu este un panaceum universalae si am afirmat acest lucru inclusiv pe site-ul nostru. Zeolitul este in rezervele stracegice ale marilor puteri nucleare de foarte multi ani; a fost desecretizat dupa 1990. Are o capacitate terapeutica foarte mare;sunt afectiuni unde putem folosi numai zeolit, dar sunt si afectiuni/stadii ale unor afectiuni unde este nevoie pe langa zeolit si de alte produse naturiste eficiente. Faceti dvs. un studiu clinic cu voluntari si apoi prezentati toata cazuistica intr-un studiu serios, avand in veddre ca nu credeti in zeolit,"

"standardele cerute de lege" - care lege?!

iar despre

"xeolit" - a auzit cineva de asta?

cat despre

"in lumea noastra" - no coment

si

"nu credeti in zeolit" - idem

[polldaddy rating="6558992"]
----------------------------------------------------

Cu respect,

Dr Daniel Ganea
dr. Daniel Ganea


.
Medic de familie, Ecografie la domiciliu,

Medic urgente ambulanta privata

http://ConsultatiiLaDomiciliu.ro
Comunitatea Oamenilor Sanatosi

-------------------------------------------------------------------------------------------
Dacă ai cont pe Facebook, WordPress, Google+, Linkedin sau Tweeter, poți folosi butoanele Like și Share de mai jos pentru a recomanda articolul și prietenilor tăi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrieti un comentariu pentru autori si pentru ceilalti cititori;